Waar je veilig en comfortabel van A naar B kunt.
VVD Zoetermeer Tweet
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Samen met de andere kaderleden van Rover Zoetermeer zijn in de afgelopen jaren veel stappen gezet om Zoetermeer meer bereikbaar te maken. Hieronder enkele mijlpalen in dit segment.
Overhandiging reizigersonderzoek station Bleizo Rover Zoetermeer aan wethouder Hans Haring (Gemeente Zoetermeer) en Henk de Paepe (Gemeente Lansingerland) in 2013.
De bouw was al een spektakel op zich. Trots dat ik deel mocht uitmaken van in de klankbordgroep: Meegedacht met wat het nu geworden is. Bekijk de hoogtepunten van dit succes.
Nu door naar Rotterdam.
De ZoRo lijn was op sterven na dood. Maar na onderzoek en lobbywerk door Rover Zoetermeer werd de buslijn door RET geoptimaliseerd, rijd op een vrije busbaan
Nu op weg naar een directe verbinding van station Lansingerland-Zoetermeer naar Rotterdam CS.
Wat vind jij? Laat het me weten.
Bus 400 is al een aantal jaren een succes bij studenten die dagelijks naar Leiden reizen. Ook wordt de wifi goed gewaardeerd. Op tijd in de collegebanken is gewenst.
Als student wil je op een prettige manier naar de collegezaal toe vervoert worden. Maar een dagje naar Delft is ook prettig met deze bus. Wat vind jij er van. Zijn er dingen waar je tegen aan loopt, laat het mij weten.
De huidige stadslijnen naar de wijken als Noordhove en Rokkeveen worden nu al gereden met kleine bussen. Geen grote half lege bussen door smalle straten. Wat vind jij? Ondervindt je daar hinder van van. Laat het mij weten?
Diverse fietspaden zijn in Zoetermeer al getransformeerd naar fietsstraat, zoals bijvoorbeeld de Voorweg. Willen we nog meer fietsstraten.
Moeten er nog meer bijkomen of zijn er al genoeg. Laat het mij weten.
We blijven investeren in OV zoals de RandstadRail. We blijven in de regio inze en op het doortrekken van de RandstadRail naar Rotterdam (ZoRolijn).
Uitbreiding bus, Metro of hyperloop?
Het komt steeds vaker voor dat sprinters uitvallen t.g.v. de Intercity’s naar Den Haag en Utrecht. Reizigers moeten steeds vaker wachten.
Is LightRail misschien de oplossing?
Zoetermeer moet een intercitystation krijgen. Er moeten meer mensen gaan in- en uitstappen op station Zoetermeer of Lansingerland-Zoetermeer om dit voor elkaar te krijgen. Daarom ontwik-kelen we deze gebieden verder als OV-knooppunt in combinatie met woning-bouw en bedrijvigheid.Zoetermeer is de derde stad van Zuid Holland met meer dan 150.000 inwoners. Een stad waar vele reizigers dagelijks van en naar hun werk gaan of recreëren. Dat kan toch niet zonder een intercitystation.
Vier sporen langs bestaand spoor?
Zoetermeer wil het busplatform verplaatsen van Centrum West naar de Mandelabrug. Is dat wel zo slim? Hoe kan dat slimmer?
Zo wie zo moeten we het opknappen als toegangspoort naar Zoetermeer. De eerste paal is gezet en is gezet en de eerste stappen met bomenkap oude bomen is begonnen.
Wat vinden de inwoners. Praat mee.
Zoetermeer heeft nog een aantal kruispunten die te gevaarlijk zijn voor fietsers en voetgangers.
Sommige kruispunten hebben geen verkeerslichten. Dit is wel de oplossing. Wat vind jij, laat het ons weten?
Het parkeerbeleid kan beter. Zoetermeer heeft besloten om minder parkeervergunningen uit te geven. In het kader van klimaat is dat beter, maar er staan ook parkeergarages leeg die benut kunnen worden. Wat vind jij?
Je hebt als inwoner vast ook nog wel ideeën. Daar kunnen we zeker een keer over praten. Laat het weten als je een idee hebt via de QR code hieronder.